Пікір • 01 Ақпан, 2025

Басылымдарды тарату ісіне бәсекелестік керек

66 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Бүгінде бүкіл әлем қолымыздағы смартфонға сыйып кетті. Бұл жағдай дәстүрлі БАҚ-тың таралымына кері ықпал етіп, газет-журнал жаздырып алатын адамдар қатарының күрт төмендеуіне әкелді. Өкінішке қарай, бұған қарсы ілкімді бір амал әлі табылған жоқ. Бір қызығы, бізден озық дамыған елдердегі жағдай сәл өзгеше. Иә, жалпы төмендеу үдерісі бар, бірақ дәл біздегідей емес. Газет-журнал әлі де киоскілер мен дүкендер арқылы сатылып жатыр. Демек бұл елдерде газет-журнал оқу мәдениеті сақталып қалған. Халық баспасөзге сенеді, одан өзіне керегін табады.

Басылымдарды тарату ісіне бәсекелестік керек

Сурет: pnp.ru

Мен бұл жерде оқу мә­де­ниеті отбасынан басталуы керектігіне тоқталып жатпай, саланың ең басты мәселесін айтайын: ауылдық жерлерге жеткізу-тарату ісінің оңтайлы шешімін таппайынша, газеттерге таралымды көбей­ту тұрмақ, барын ұстап тұру қиын­дай бермек. Егер «Қазпошта» бұл мәсе­лені шеше алмайтын болса, онда отандық мерзімді баспасөз өкілдері жиналып, мәселенің шеші­мін өздері іздегені жөн. Тіпті сол БАҚ-тардың құрыл­тайшылығымен тарату-жеткізу нарығына жаңа ойыншы қосу керек болар деп ойлаймын. Әрине, оның қаншалық тиімді болатынын мамандар зерттеп, зерделеп көрер.

Оқырман тартуға келсек. Біз қазір­гі оқырманға не керек екенін сол оқыр­манның өзінен сұрауды ұмытып кете беретін сияқтымыз. Сосын жарнамалау тәсілімізді де өзгертпей болмайды. Смартфонмен ту­ған ұрпақ ішінде өзіне қажет дүние болса ғана сатып алады. Болды. Ендеше, оларға не қажет екенін, осы буынды не қызықтыратынын біліп, соны газет-журналымызға әкелуге тиіспіз. Осылай болуы үшін әлбетте ізденіс керек. Бәлкім, бұл ізденіске сол кейінгі буынның өзін де көбірек тарту керек шығар. Мүмкін солар дәстүрлі БАҚ-тың бағын ашатын амал табар.

АҚШ-тың, Еуропаның БАҚ-тары заман ағымына бейімделіп, электронды нұсқаларына – ПДФ және цифрлы форматтарға жазылымды дамытуға күш салып жатыр. Мұның тиім­ді жағы – құны қағаз басы­лымнан әлдеқайда арзан, яғни оқырманның қалта­сына ауыр тимейді. Пошта жеткізілімі өте нашар болып тұрған қазіргі кезде бұл – біз үшін өте тиімді әрі оңтайлы жол. Қалаған адам кәдімгі газеттің құнынан екі-үш есе арзан бағаға тура сол басылымның өзіндей ПДФ нұсқасын жүктеп алады немесе заманауи дизайндағы цифрлы форматын алып оқи береді. Бірақ әзірге біздің халық мұндай форматпен аса таныс емес немесе газет-журнал оқудың осындай жолы барын біле бермейді. Бізге осыны көбірек танытып, ілгерілету қажет. Интернеттегі ақпараттың бәрі тегін деген қате түсінікті де жоюға, авторлық құ­қықтың, әрбір мақаланың ақысы бар еке­нін жұртқа сіңіруге ұмтылған жөн. Шетелдің кейбір журналдары тақы­рып­тық бағыттарына, аудиториясына қарай басылымдарына қосымша өнімдер қосып, мысалы құралдар, көрнекіліктер, ойыншықтар ұсынып, оқырман тартуға тырысады. Бізге де осындай амалдарды көбірек қолданып, жаңа мүмкіндік іздестіру қажет деп ойлаймын.

Осы орайда өзім қызмет ететін «National Geographic Qazaqstan» жур­налының жайына да тоқталып өт­сем деймін. Біріншіден, «National Geograp­hic» әлемдік деңгейдегі түрлі ізденіс пен зерттеуді баяндайтын ғылыми-танымдық журнал болғандықтан, күнделікті қоғамдық саяси басылымдардай емес. Жариялайтын мате­риалдары құндылығын жоғалтайды, тіпті уақыт өткен сайын бағасы арта түсуі мүмкін. «National Geographic»-тің барлық елдегі редакция­лары осы ерекшелікті тиім­ді пайдалануға тырысады. Журнал жарыққа шық­пай жатып-ақ маңызды, сүбе­лі мақалаларының аңдатпа­ларын – оқырманды қызық­тыратын фото немесе қысқа бейнежазбалар жасап, әлеу­меттік желілер арқылы таратады. Бұл бағыттағы жұ­мыстар журнал жарыққа шыққан соң да жалғасады. Мұның сыртында журналдың арнаулы нөмірлерін немесе жылдық топтамасын сатып алғы­сы келетін оқырмандарға «National Geographic» брен­дімен байланысты шағын сыйлықтар немесе жеңілдік­тер де ұсы­нып жатамыз. Өлкетану сипа­тында­ғы экспедицияларымызды да журналды көпшілікке таныту тұрғысынан қолданамыз.

Оқырманмен байланыс өте маңыз­ды деп есептейміз. Әрбір адамға – мейлі ол телефон не уатсап арқылы хабарласты ма, жоқ әлде инстаграм мен фейсбукте жазды ма – бәріне жауап беруге тырысамыз. Оқырмандарымыздың бір бөлігі мектептер болғандықтан, мұғалімдердің сұрауымен пән апталық­та­рына қатысып, оқушылармен кездесулер өткізіп тұрамыз.

 

Айбын ШАҒАЛАҚ,

«National Geographic Qazaqstan» журналының шеф-редакторы 

Соңғы жаңалықтар

Олжас!.. (Эссе)

Тұлға • Кеше

Ерім дейтін ел қайда?

Өшпес даңқ • Кеше

Күтумен өткен ғұмыр

Өшпес даңқ • Кеше

Смағұл сапасы

Тұлға • Кеше

Мұстахара

Жәдігер • Кеше

Керек дерек

Digital • Кеше

«Түркістан сақшылары» – ЖИ жемісі

Жасанды интеллект • Кеше