
Сурет: ru.freepik.com
Айнұр Сләмғажы:
Зерттеуіміз Lexington Books-те жарық көрді
Тағылымдаманың маңызы шетелдік ғалымдармен танысу, байланыс орнату, тәжірибе алмасу керемет мүмкіндік болды. Мені ерекше қуантқан жайт, біз тағылымдамадан өтіп жатқан Джордж Вашингтон университетінде өзім еңбектерін, кітап, мақалаларын докторантурада оқып жүрген кезімде, одан кейін де талай оқып, ғылыми жұмыстарымда басшылыққа алған, сілтеме жасаған Себастьен Пейрус, Марлен Ларуэль сынды ғалымдармен жүзбе-жүз танысу, олар ұйымдастырған дөңгелек үстел, конференцияларына қатысу мүмкіндігі болды. Екеуімен де жүргізіп жатқан зерттеуімді талқылап, пікір алмастым. Зерттеу жұмысым олардың үлкен қызығушылығын тудырып, Себастьен Пейрус алдағы уақытта зерттеуіме байланысты «Central Asia Program» аясында семинар өткізуге ұсыныс білдірді.
Қазір тағылымдамадан өтіп жатқанымызға жарты жылдан асты, бұл менің еңбек жолымдағы ең бір жемісті кезең дер едім. Мәселен, күзде, тағылымдамамыздың төртінші айында непалдық зерттеушілермен бірге көші-қонның БАҚ-тағы көрінісі туралы зерттеуіміз «Lexington Books» баспасынан шыққан «Displacement and Refugee Issues in South Asia: Uncovering the Contested Realities» атты кітапта бөлім болып жарияланды.
Одан бөлек, «Palgrave Macmillan» баспасынан жарық көретін екі кітапқа бөлім жаздым. Бірі Орталық Азиядағы көшбасшы әйелдердің медиадағы репрезентациясына байланысты болса, екіншісі – COVID-19-дың Қытай имиджіне, «Бір белдеу, бір жол» бастамасына әсері, БАҚ-тағы көрінісіне байланысты зерттеу. Дәл осы зерттеуіме байланысты күзде Сиракьюс қаласында өткен Орталық Азияны зерттейтін ғалымдардың басын қосқан CESS (Central Eurasian Studies Society) конференциясында баяндама жасадым. Бұл екі кітап та шілде айында жарық көреді. Жақында тұрмыстық зорлық-зомбылықтың отандық медиадағы көрінісі жайындағы зерттеуімізді аяқтадық. Алдағы уақытта шетелдік және тағылымдамадан өтіп жатқан ғалымдар бірлесіп ғылыми конференция ұйымдастыру, сондай-ақ университет оқытушыларымен бірлесіп зерттеу жасауды жоспарлап отырмыз.
Мұндағы мені қызықтырған бір жайтты айта кеткім келеді, мүмкін алдағы уақытта елімізде де жүзеге асар... Мен университет ұйымдастырған лекциясынан бөлек, көп уақытымды кітапханада өткіземін. Мұнда кітапхана тек кітап қоры, білім қойнауы ғана емес, интеллектуалды орта, ол 24 сағат, аптасына 7 күн жұмыс істейді. Қайнап жатқан тіршілік, әр бөлмесінде зерттеу методологиясы, сандық зерттеуде қолданылатын бағдарламалар, статистикалық талдау, өзге де бағытта шеберлік сағаттары өткізіледі. Кітапхана қызметкерлерінің бәрі ғылыми дәрежесі бар, академиялық еңбек жазып жүрген зерттеушілер. Олар қандай бағытта шеберлік сағатын өткізсе, сол саланы зерттеп жүрген нағыз мамандар. Кітапхана қоры да бай, еліміздегі ғылыммен айналысып жүрген әріптестерім, таныстарым қандай да бір ғылыми еңбекті іздегенде «Осы еңбекті жібере аласың ба?» деп маған жүгінеді. Бұл, өкінішке қарай, біздің университеттер ғалымдарды жеткілікті түрде қажетті материалмен қамтамасыз ете алмайтынын байқатады. Алдағы уақытта, осы мәселелер шешілер деп ойлаймын.
Бейімбет Дәрібаев:
«Болашақтың» берері мол
Мен әлемге танымал университеттердің бірі – «King’s College London»-да тағылымдамадан өту мүмкіндігіне ие болдым. Зерттейтін салам білім беру менеджментіне қатысты, ал зерттеу жұмысым «Жоғары білімдегі бағалаулар үшін жасанды интеллект көмегімен дербестендірілген кері байланыс» тақырыбын қамтиды. Бұл тақырып қазіргі таңда жасанды интеллектінің білім берудегі рөліне қатысты жаһандық талқылаулармен тығыз байланысты.
Бір жылдық тағылымдама кәсіби және жеке тұрғыдан даму барысында маңызды рөл атқарды. «King’s College London»-да оқу маған үздік зерттеушілермен жұмыс жасауға, алдыңғы қатарлы ресурстарға қол жеткізуге мүмкіндік берді. Еңбегім жасанды интеллект көмегімен студенттердің жеке оқу қажеттіліктеріне бейімделген кері байланыс ұсынудың жолдарын зерттеуге бағытталды. Білім беру және технология саласындағы мамандармен ынтымақтастықта жұмыс істеу дәстүрлі бағалау әдістеріндегі олқылықтарды толтыруға мүмкіндік беретін жаңа құралдар туралы түсінігімді кеңейтті. Бұл жоба әлемдегі жоғары білім жүйесі үшін маңызды әсері бар салаға өз үлесімді қосуға мүмкіндік беретіні анық.
Академиялық мәдениет сыни ойлауды және ынтымақтастықты қолдап, әр талқылау жаңа ой мен көзқарасты ұсынды. Семинарлар мен конференцияларға қатысып, өз саламдағы әріптестерім мен тәлімгерлерімнен ғана емес, өзге сала ғалымдары бөліскен идеялардың алуан түрлілігінен де үйрендім. Бұл тәжірибе білім жүйесіне инклюзивтілік пен қолжетімділікті арттыру үшін жасанды интеллектіні тиімді интеграциялау қажеттілігі туралы түсінігімді тереңдете түсті. Әрине, бұл тәжірибеде қиындық та кездесті. Әлемге танымал оқу орнында қарқынды зерттеу ортасына бейімделу маған шыдамдылық пен икемділік дағдыларын дамытуға түрткі болды. Бірақ бұл қиындық менің мәселені шешу дағдыларымды нығайтып, білім беру менеджментінде айтарлықтай үлес қосуға деген ұмтылысымды одан әрі арттырды.
Сондай-ақ қазақ мәдениетін өз әріптестеріммен бөлісуге тырыстым. Оларға дәстүрлі қазақ тағамдарын таныстырып, ұлттық мерекелер мен дәстүріміздің маңыздылығын түсіндірдім. Бұл мәдени алмасу өзара түсіністікке ықпал етіп, кәсіби ынтымақтастықтан тыс қарым-қатынасты нығайтты. Тағылымдама маған терең әсер қалдырды. Ол тек білім менеджменті саласындағы сауатымды жетілдіріп қана қоймай, ойлау көкжиегімді де кеңейтті. Бұл маған елімізде және жаһандық деңгейде жоғары білім саласында инновациялық шешімдер ұсынуға мүмкіндік берді. Бұл сапар жаһандық ынтымақтастық пен мәдени алмасудың өз саламызды оң бағытта өзгертуге қабілетті күш екеніне сенімімді нығайтты. Осыған орай, маған осы керемет мүмкіндік берген «Болашақ» бағдарламасы мен «King’s College London»-ға алғысымды білдіргім келеді. Бұл жыл мен үшін даму, зерттеу және шабыт жылына айналды. Тағылымдамадан алған білімімді академиялық және кәсіби жолымның іргетасы деп толық сеніммен айта аламын.
Шырын Қадылқызы:
Дүниетанымымыз кеңейе түсті
Америкалық білім жүйесін өз көзіммен көріп, сол жүйе туралы тереңірек зерттедім. UC Davis университетінде өткізген 7 айымда мен жаңа біліммен қатар, көптеген мәдени тәжірибе мен өмірлік дағдыға ие болдым. UC Davis-те оқудың ерекшелігі, тек теориялық біліммен шектелмей, тәжірибелік дағдыларға да басымдық танытады. Америкалық оқу жүйесінде студенттердің жеке пікірлері мен зерттеулеріне үлкен мән беріледі. Курс материалдарын терең талқылау, топтық жұмыстар, зерттеулер мен жобалар арқылы өз пікіріңді қорғай білу дағдыларын меңгеру маңызды орын алады. Әр сабақ сайын маған жаңа ақпараттар мен көзқарастар ашылып, білімге деген құштарлығымды одан әрі арттыра түсті. UC Davis-тің білімді оқытушы-профессорлары тек кәсіби біліммен ғана емес, сондай-ақ адамгершілік қасиеттері мен студенттермен қарым-қатынастағы ашықтығымен де үлгі көрсетті. Олар әрқашан студенттердің сұрақтарына жауап беруге дайын екендігін білдіріп, ғылыми ізденістерімізді қолдады.
Тағылымдама барысында Жапония, Корея, Сауд Арабиясы және басқа да елдерден келген студенттермен танысып, олардың мәдениеті мен білім жүйелері туралы біліп, түрлі көзқараспен таныстым. Бұл халықаралық орта дүниетанымымның кеңеюіне үлкен ықпал етті. Елге оралған соң, алған білімімді қолдану арқылы білім жүйесін дамытуға үлес қосуға ұмтылып отырмын. АҚШ-тағы тәжірибем мен білімімді мемлекетіміздің білім саласында пайдаланып, жоғары оқу орындарының оқу әдістемелерін жетілдіруге, инновациялық технологияларды енгізуге, студенттерге әлемдік деңгейде білім алу мүмкіндігін ұсынуға тырысамын. Басты мақсатым — студенттерге сапалы білім беріп, олардың болашақта білікті маман болуына жол ашу.
Достілек Дәуітбек:
Озық университеттен үйренеріміз көп
АҚШ-та ғылымды қаржыландыру деңгейі өте жоғары. Ғылыми зерттеулер мемлекеттік гранттар, жекеменшік компаниялардың қолдауы және венчурлық капитал арқылы қаржыландырылады. Зерттеулерді жүзеге асыру үшін заманауи инфрақұрылым, озық технологиялар мен жабдықтар қолжетімді. Университеттер икемді жұмыс кестесін ұсынады, бұл ғалымдарға зерттеулерін кез келген уақытта жалғастыруға мүмкіндік береді. Елімізде ғылым саласында бірқатар күрделі мәселелер бар. Ғалымдардың еңбекақысы төмен, ал университеттерде оқытушылардың жүктемесі көп. Қазіргі уақытта Қазақстанда ғылыми зерттеулердің нәтижесі мен сапасына емес, сандық көрсеткіштерге, әсіресе Web of Science және Scopus базасындағы жарияланымдарға басымдық беріледі. Бұл жүйенің артықшылығы болғанымен, кемшілігі де жоқ емес. Мәселен, сапасы күмәнді ақылы журналдар мен MDPI журналдары да осы базаларға кіреді. Аустралия мен Қытай бұл мәселелерді шешу үшін нақты қадамдар жасаған. Бұл елдерде Web of Science пен Scopus журналдары сапасына қарай Q1, Q2, Q3 деңгейлеріне бөлініп, сапасыз басылымдар сүзгіден өткізіледі. Сонымен қатар Q1 деңгейіндегі бір мақала Q2 деңгейіндегі екі мақалаға, ал Q3 деңгейіндегі үш мақалаға теңестірілетін жүйе енгізілген. Бұл тәсіл ғылыми сапаны арттыруға ықпал етеді. АҚШ пен Қазақстан университеттерін салыстырсақ, бізде университеттің рейтингісін көтеру үшін амалдар жасаса, ал АҚШ-та сапасын арттыруға жұмыс жасайды. Мысалы: ҚазҰУ QS World University Rankings 2025 бойынша 163-орында тұрса, Бэйлор университеті 1001-1200 орындар аралығында орналасқан. Алайда университеттердің ішкі құрылымы мен мүмкіндігі айтарлықтай ерекшеленеді, ҚазҰУ-де қаржыландыру негізінен мемлекеттік бюджетке тәуелді. Заманауи жабдықтар мен инфрақұрылым жеткіліксіз. Тақталар мен компьютерлер ескірген, интернет желісі әлсіз. Оқытушыларда жүктеме көп, жалақысы мардымсыз. Ал Бэйлор университеті жекеменшік университет ретінде оқу ақысы, қайырымдылық қорлары мен зерттеу гранттары арқылы қаржыландырылады. Заманауи зертханалар, кітапханалар және технологиялық мүмкіндіктер кеңінен қолжетімді. Алдағы уақытта еліміздегі білім жүйесі біртіндеп сапаланады деген ойдамын.
Дайындаған –
Дүйсенәлі ӘЛІМАҚЫН,
«Egemen Qazaqstan»