
Ақын-жазушылардың суретшілік таланты туралы сөз қозғағанда ойға алдымен Пушкин мен Лермонтов түседі. Қазақ ақыны «Поэт красивый должен быть, как бог. Кто видел бога? Тот, кто видел Пушкина» (Олжас Сүлейменов) деп жырға қосқан Пушкин қылқаламынан жүздеген портрет, пейзаждық эскиздер, құстар мен жылқылардың суреттері, шығармаларына арналған иллюстрациялар туды. Кейде ол бір картинада өмірде бар кейіпкерлер мен қиялдан туған персонаждарды қоса бейнелейді. Мәселен, өзі мен Евгений Онегинді. Бүгінде бұл еңбектер ақынның мемориалдық музейлерінде сақталып тұр.
Лермонтов та сурет салуға бала кезінен қызыққан. Кейін Кавказға жер аударылғанда суретшілік қабілеті ерекше ашыла бастайды. Мұнда Лермонтов әскер өмірінен карикатуралар салады, портреттер мен пейзаждар жазады. Кавказға алғашқы сапарының өзінде-ақ ақын тамсанған көрікті жерлерін қағазға түсіріп үлгерген. 1837 жылы С.Раевскийге жазған хатында осы сапардан Петербургке сәтті бір топтама ала келгенін жазады. Сенесіз бе, Лермонтовты тіпті кәсіби суретшілер де көшірген. Атап айтсақ, ақынның суреттері бойынша бірнеше акварельді суретші князь Г.Гагарин жасады. Бірақ бүгінгі күнге Лермонтов картиналарының аз ғана бөлігі жетті. 13 майлы бояу, 44 акварель мен 400-ге жуық сурет. Бұл еңбектер Пушкин үйінде, Мемлекеттік әдеби мұражайда және Мәскеу, Тархан, Пятигорск қалаларындағы Лермонтов мемориалдық мұражайларында сақталған.
Ал Шевченко сурет салудан сабақ берді. Саяси қуғында жүргенде геологиялық экспедициялар құрамында суретші болды. Арал мен Каспий теңіздерін аралады. Одан бөлек, Тарас Григорьевич станоктық кескіндеме, графика, монументалды және сәндік кескіндеме, мүсін салаларында жұмыс істеді. Жазушы тіпті гравюра академигі атанды.
Антуан де Сент-Экзюперидің кәсіби ұшқыш, журналист, өнертапқыш, карта сиқыршысы және суретші екені мәлім. Жазушының әлемге әйдік ертегісі – «Кішкентай ханзада» да автордың әдемі иллюстрацияларымен танымал. Экзюпери қолжазбаны сызбаларымен бірге баспаға тапсырғанда, мәтін мен суреттердің тұтас бір шығармадай екені анық көрінген.
Маяковский де поэзияда қандай талантты болса, бейнелеу өнерінде де осал емес еді. Бала кезінен суретке икемі болған ақынның отбасында бәрі дерлік – әкесі де, анасы да, әпкелері де сурет салған. Ал студенттік жылдарда ол танымал плакаттар мен ашық хаттардың сериясын жасауға қатысады. Маяковскийдің Казимир Малевичпен бірлесіп жасаған жұмыстары зор табысқа жетті. Осыдан соң ақын қоғамдық-саяси ойларға құрылған сатиралық плакат жасаумен айналысты.
Ал Гюго суретшілігінен мыңнан аса картина қалыпты. Оның көбі, негізінен өз шығармаларына иллюстрациялар. Гюго тек бояумен, қарындашпен ғана емес, қара кофемен де сурет салған.
Қазақ қаламгерлері арасында көркем сөзімен бірге суретті де жақсы салатындарды білеміз. Мәселен, жазушы, композитор Ілия Жақановтың суретшілігі әмбеге аян. Қазіргі таңда да қылқаламын қолынан тастаған жоқ деп естиміз. Бәлки, адамның суретшілік дарынына туған жерінің табиғаты да әсер ететін болар. «Алтайдың кербұғысы» атанған Оралхан Бөкей де бос уақытында сурет салатын деседі. Сондай-ақ Оралхан Бөкейдің досы, аудармашы Анатолий Кимнің суретшілік өнері бар. Жеке альбомы да шыққан. Дәл осы Алтайдың бауырында өмірге келген жазушы Әлібек Асқар жазушылықтан бұрын суретші болуды армандапты. Көркемсурет училищесін кітап безендіру мамандығы бойынша суретші-график болып бітірген ол өз кітаптарын өзі безендіреді. Жалпы, шығармашылық адамының бойында кездесетін қай өнер де бір-біріне әсер етпей қоймасы анық.