Білім • 28 Мамыр, 2025

Баланы 1-сыныпқа қалай даярлаймыз?

50 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Биылғы оқу жылы аяқталып, оқушылар арқасын кеңге салып жазғы демалысқа кетті. Алайда баласы алдағы күзде алғаш рет мектеп табалдырығын аттайтын ата-аналар үшін босаңситын уақыт емес. Керісінше, осы маңызды кезеңге дайындықты қолға алатын шақ. Өйткені мектепке психологиялық дайындық – баланың болашақ оқу жетістігінің негізі. Сондықтан психолог Айгүл Наурызбаевадан баланы 1-сыныпқа қалай дұрыс даярлау керегін сұрап білген едік.

Баланы 1-сыныпқа қалай даярлаймыз?

Көп ата-ана мектепке да­йын­­дықты ба­лаға оқу құ­рал­­­да­рын, киім-кешегін сатып алу деп ойлайды. Алайда бұл – дайын­дықтың тек бір бөлігі ғана. Психолог Айгүл Нау­рыз­баеваның айтуынша, мектепке баратын бала ең алдымен жаңа ортада өзін жайлы сезініп, бейтаныс адамдармен тіл табыса алуға тиіс. Баланың жаңа ережелер мен тапсырмаларды түсініп, зейінін жинақтауы – жақсы білім алуының негі­зі. «Психологиялық тұрғыдан дайын емес бала жаңа ортада өзіне сенімсіздік танытады, мұғаліммен, сыныптастарымен байланыс орната алмайды, зейін қоюда қиындықтар болады. Мұндай бала алғашқы күннен күйзеліске түсіп, мектепке баруға құлқы болмай қалуы мүмкін», дейді маман.

Жаңа оқу жылы басталған­да кей балалар жылап, сабаққа барудан бас тартып жатады. Бұл жағдай баланың мінезін­дегі ерекшеліктерден, бұрынғы жағымсыз тәжірибелерден немесе ата-анадан ажырауға деген қорқыныштан туындауы мүмкін. Мұндай жағдайда баламен мектеп туралы жылы сөйлесу, оны сыныппен алдын ала таныстыру, жағымды эмоциялар тудыру – маңызды қадам. Психологтің айтуынша, «Сен мықтысың», «Сен жалғыз емессің», «Мұғалім саған көмектеседі» деген қарапайым сөздердің өзі балаға үлкен қолдау болады.

Бала тәрбиесі отбасының ішкі ахуалымен тікелей байланысты. Үйдегі эмоционалдық орта балаға әсер етпей қоймай­ды. «Бала – отбасындағы ахуал­дың айнасы. Егер ата-ана уайым­дап, мектеп туралы күмән­мен сөйлейтін болса, бала да қорқынышпен қарайды. Ата-ана арасындағы кикілжің, баламен дөрекі қарым-қатынас, баланы өзгемен салыстыру – оның өзіне деген сенімін әлсіретеді. Керісінше, ата-ананың қолдауы – баланың басты ресурсы. Ол мектепке «Мен жалғыз емеспін» деген сеніммен баруы керек», дейді Айгүл Наурызбаева.

Мектеп – білім мекемесі ғана емес, ұжымдық орта. Сон­дықтан баланы алдын ала басқа балалармен араласуға бейімдеу маңыз­ды. Бұл ретте психолог ата-аналар­ға рөлдік ойындар ойнатуға, балалардың ортақ алаңда еркін қарым-қатынас орнатуына жағдай жасауға кеңес береді. «Мысалы, «мектеп ойыны» арқылы бала мұғалім, сыныптасы рөлінде ойнап көреді. Бұл оған мектеп өмірін түсінуге көмектеседі. Қақтығыс жағдайларында не істеу керектігін алдын ала айтып, түсіндіру де пайдалы. Мысалы, «Біреу заттарыңды тартып алса, не істейсің?» деген сұрақтар баланы әртүрлі жағдайға дайын етеді», дейді психолог маман.

Сондай-ақ А.Наурызбаева мектепке дейінгі жастағы ба­ланың эмоциясын басқаруды да үйретудің маңыздылығына тоқталды. «Эмоцияны тану, атау, оны білдіру – бала психика­сының саулығына тікелей әсер етеді. «Бала ашуланса немесе ренжісе, оған: «Сен ашулысың ба?», «Қазір ренжіп тұрсың ба?» деп нақтылап сұрау керек. Бұл – эмоцияны сөзбен білдірудің алғашқы қадамы. Кешке ба­лаңыз­бен бірге күнін талдап, «Сені қуантқан үш нәрсе», «Сені ренжіткен үш жағдай» деген сұрақтар қою – оның ішкі күйіне назар аударудың жақсы тәсілі. Сондай-ақ балаға эмоцияны суретпен, ермексазбен жеткізуге, денені босаңсытатын тыныс алу жаттығуларын жасауға мүм­кіндік беру керек. Ең маңыз­дысы – ата-ананың өзі де эмоциясын дұрыс жеткізіп, үлгі бола білуі шарт», дейді ол.

Мектепке дайындық тек ма­те­риалдық қажеттілікті түген­деумен шектелмейді. Ең алдымен, баланың ішкі дайындығына мән беріп, оның білім ордасына сеніммен, қызығушылықпен баруына жағдай жасау қажет.