Өндіріс • 22 Мамыр, 2025

Жол сапасына жауапты кәсіпорындар

50 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Жер аяғы кеңігенде елімізде жол жөндеу науқаны басталатыны белгілі. Жол жөндеушілермен қатар, жұмыстың сапасына бақылау жасайтын мамандар үшін де жаз – жауапты мезгіл. Жалпы, жол төсенішінің сапасы асфальттың құрамы мен құрылымына тікелей байланысты екені анық. Сондықтан Жол активтері сапасының ұлттық орталығы филиалдары жол-құрылыс маусымының басында тұрақты негізде асфальт-бетон зауыттарына (АБЗ) тексеру жұмысын жүргізеді.

Жол сапасына жауапты кәсіпорындар

Суреттерді түсірген – Игорь БУРГАНДИНОВ

Зауытты тексеру 16 негізгі тармақты қамтитын асфальт-бетон зауыттарынан асфальт-бетон қоспаларын шығару мен оның сапасын бақылау жөніндегі қағида негізінде жүзеге асады (қоспа түрінің көлемін сақтау, компонентті мөлшерлеу дәлдігін тексеру, экологиялық қауіпсіздік туралы шара). Ол шикізатты таңдау мен дайындаудан бастап, төсеу алдында дайын қоспаны бақылауға дейінгі өндірістің бар­лық кезеңін қамтиды. Тек­серу жөніндегі деректерді «ҚазжолҒЗИ» АҚ өңдеп, rcmbase.kz жол материалы бірыңғай базасына енгізеді.

«Біз Көлік министрлігінің тапсыр­масы бойынша жергілікті жол­дардың сапасын арттыру ая­сында тексеру жүргізіп жатыр­мыз. Елдегі барлық 415 зауыт на­рыққа шықпас бұрын тексеріледі. Егер сәйкессіздік анықталған жағдайда тапсырыс берушіге теріс қорытынды жібереміз. Бір сөзбен айтқанда, өнімнің елімізде қабыл­данған стандарттарға сәйкестігі қорытындыда расталады», деді «Жол активтері сапасының ұлттық  орталығы» ШЖҚ РМК Инженерлік-техникалық бөлімінің бастығы Өтеген Қанатбаев.

ап

Көлік министрлігінің талабына қарай, әрбір зауытты тексеру шеңберінде мамандар өнімнің белгіленген стандарт­тарға сәйкестігін бағалап, битумның, инертті материалдардың сапасы мен тех­нологиялық үдерістердің сақталуын бақылайды. Зертханада материалдың талапқа сай екеніне көз жеткізу үшін қоспа үлгілері мұқият талданады.

Бұл сынды тексеру тек нормативті сақтауға ғана емес, ең бастысы жол қоз­ғалысына қатысушының қауіпсіздігіне бағытталған маңызды жұмыс. Өйткені асфальттың сапасы жолды пайдалану­дың мерзімі мен автокөлік жүргізуші­нің қауіпсіздігіне тікелей байланысты. Сондықтан бақылау тек өндірісті ғана емес, сонымен қатар компонентті сақтау мен тасымалдауды да қамтиды. Бұл қолданылатын өнімнің тұрақтылығы мен жоғары өнімділігін қамтамасыз етуге, жолдағы сапаны жүйелі бақылау мен жыл сайынғы ықтимал ауытқуды уақтылы анықтауға, оны тез жоюға мүмкіндік береді.

пр

«Жол активтері сапасының ұлттық орталығы» ШЖҚ РМК өз жұмысын жалғас­тырып, бақылаудың жоғары деңгейін қамтамасыз ету арқылы заманауи, қауіп­сіз жол инфрақұрылымын дамы­туды үлкен жауапкершілікпен жүр­гізеді. Таяуда Астанадағы «Қаз Снаб Строй Сервис» деген мердігер меке­менің зауытына аталған орталық мамандарымен бірге бардық. Мұнда ұсақ және ірі асфальт-бетонды қоспалар шығарады. Құрамында құм, ірілі-ұсақты қиыршық тастар бар. Оған қосымша битум қос­па­сы да жасалады. Ол – отандық мұнай қалдығынан істелген битум қос­пасы. Айтарлығы мұндағы инертті мате­риал­дың бәрі отандық өнім. Астана айна­ла­сындағы, әсіресе Тас бұлақты иектеген Майлытаудағы карьерлерден алынған тастардан жасалады.

«Бұл – озық технологиямен жұ­мыс істейтін елордадағы бетке ұстар мердігер компанияның бірі. Жоғары талапқа сай сапамен жұмыс істеуіне қажетті асфальт-бетон зауыттары мен зертханасы бар. Расын айтқанда, осы мердігер компа­­ния бүгінде елорданың ішкі жолын 50 па­йыз қамтамасыз етумен қатар, Астана­дан шығатын үлкен жолдарға да өнімін жіберіп отыр. Республика бойынша осындай асфальт-бетон зауыты 415, оның 18-і елордада», деді бөлім бастығы.

Оның айтуынша, елдегі асфальт-бетон зауыттарының саны көп бол­ғаны­мен, бірқатарының техника-техно­логиясының тозығы жеткен. Олар талапқа сай материал шығара алмайды. Әйтсе де, зауыттарды жаңарту жұмыс­тары үздіксіз жүргізіліп жатыр. Себебі бүгінде Үкімет республикалық жол­дарға қарағанда, жергілікті жолдар­ға баса назар аударып тұр. Соған орай өңір­лердегі асфальт-бетон зауыттарына да сұраныс арта түсті.

«Өкініштісі, зауыт саны көп болға­нымен, бірнешеуінің техника-технологиясы тозғандықтан, қазіргі талаптарға сай өнім бере алмайды. Десек те басым көпшілігі сағатына 100 тоннадан бас­тап, 380 тоннаға дейін асфальт-бетон шығарады. Зауыттағы асфальт-бетон жасаушы қондырғылар Германия, Италия, Украинадан әкелінгенімен, отандық стандартқа сай технологиямен өнім жасайды», деді Ө.Қанатбаев.

впе

Былтыр Астана қаласындағы жол құрылыс жұмысына 100 млрд теңге ақша жаратылған екен. Бұл – аса ірі көлемдегі қаражат. Оның бір бөлігі зауыт қондырғыларын жаңартуға жұмсалған.

Біз келген «AMMAN UB340» елор­даның Көктал шағын ауданының шет жағына орын тепкен. «Кәсіпорынның ірге­тасы 2020 жылы қаланды. Мұнда 26 адам екі ауысыммен жұмыс істейді. Қуаты туралы айтар болсам, бір сағат­та 340, ал тәулігіне 5 мың тонна өнім шыға­рады», деді зауыт бастығы Айдос Төлеутаев.

Сапа орталығының мамандары тексеруге алған дайын асфальттың құрамында қандай материалдар мен қоспалар бар екенін сұрадық. Оның айтуынша, бұл асфальт-бетонның аты «Шма-20» полимер. Бұған әр түрлі ірілі ұсақты қиыршық тас пен минералды ұнтақ, сондай-ақ полимер қосымшасы қосылады.

«Содан соң зертхана сы­нағынан нәти­желі өтіп, сапасы талапқа лайықты болса, өндіріске жібе­ріледі. Зауытта осындай өнімнің 8 түрі шығары­лады. Тапсырысқа қарай кез келге­нін жылдам жасап бере аламыз», деді зауыт бастығы.