Экономика • 25 Қаңтар, 2023

Геосаяси ахуалдың жүк тасымалына әсері

27 рет көрсетілді

Өткен жылдың қорытындысы бойынша Қазақстанда экспорттық тасымалға және ел ішінде автомобиль транспортымен жүктерді жеткізіп беруге деген сұраныс айтарлықтай өскен. Сұраныспен бірге логистикалық қызмет құны да әжептәуір қымбаттады.

Инфографиканы жасаған Амангелді Қияс, «ЕQ»

Халықаралық ATI.SU жүк тасымалдау биржасының мәліметі бо­йынша, Қазақстаннан өзге елдерге жүк жеткізуге сұраныс қатты өсім көрсетті. Биржада орналастырылған өтінім саны екі еседен артық көбейген (+122 пайыз). Бұл ретте тасымал құны орта есеппен 41 пайызға қымбаттаған. Жыл басында белсенділік біршама төмен болды. Бірақ көктемнен бастап жыл соңына дейін динамика жедел жүрген.

Былтырғы өсімнің басты драйвері – Қазақстаннан Ресейге жасалған жүк тасымалы (+109 пайыз). Жаңа бағыт­тардың нәтижесінде ресейлік тасы­мал­даушылар еуропалық жүктер­дің, сондай-ақ елге теңіз арқылы жеткізілген жүктердің шығынын өтеуге тырысты. Сонымен қатар Бела­русь, Польша, Германия, Өзбекстан елдеріне жүк тасымалын жеткізу сұранысы да жоғары деңгейде.

Әдеттегі бағыттар бойынша жұ­мыс істеуді жалғастырғысы келген ондаған ресейлік және беларусьтік авто­парктер ерте көктемде Қазақ­станда тіркеліп алған. Бұл ішкі нарықтағы бәсекені күшейткен. Биржа басшылығының айтуынша, Қазақстанның Еуразиядағы жаңа логистикалық тізбектерді құрудағы рөлінің күшеюі халықаралық тасы­малдауға өтінімдер санының айтарлықтай өсуіне әкелді, бұл сұраныс пен ұсыныстың теңгерім­ділігін сақтауға мүмкіндік берді.

– Бір жағынан Еуропа мен өзге елдерден импорттың күйреуі ресейлік компанияларды басқа бағыттар, оның ішінде Қазақстан бойынша жаңа жеткізіп берушілер іздеуге мәжбүр етті. Екінші жағынан, компаниялар Ресейден кетіп жатыр және олар өз бизнестерін басқа елдерде, соның ішінде Қазақстанға да көшіруде. Бұл елдегі экономиканың жаңаруына, соған сәйкес тасымалдың өсуіне де ықпалын тигізеді, – дейді Халықаралық ATI.SU жүк тасымалдау биржасы қазақстандық өкілдігінің басшысы Рената Зобова.

Импорттық тасымалдау бойын­ша сұраныс аса жоғары емес. Өткен жыл қорытындысы бойынша өтінім саны – 10 пайызға, құны 7 пайызға ғана жоғарылаған. Бірқатар еуропа­лық елдерден – Беларусь, Польша, Германия, Италиядан және Түркия мен Грузиядан да жеткізу көлемі артқан. Бірақ Ресей бағытына қарай тасымал көлемі керісінше, 3 пайызға қысқарған.

– Логистикалық нарықтағы айтар­лықтай өсім негізінен елдегі сая­си тұрақтылықпен және батыс ел­дерінің Ресейге салып жатқан санкцияларымен байланысты. 2022 жылы логистикалық тізбекте ауқымды қайта құру болды – жүк жіберушілер жаңа серіктестер мен жаңа өткізу нарығын іздесе, жүк тасымалдаушылар жаңа бағыттарға өте бастады. Бұл жағдайда көп компаниялар біраз жылғы серіктестерін жоғалтып, биржада тың тапсырыс іздеуге мәжбүр, – дейді Р.Зобова. 

Соңғы жаңалықтар

Дипломатияның даму жолдары

Саясат • Бүгін, 08:58

Сөз өнерінің суреткері

Қоғам • Бүгін, 08:50

Еңбек құқығы қорғалады

Еңбек • Бүгін, 08:45

Су басу қаупі жоқ

Төтенше жағдай • Бүгін, 08:40

Ауылға әл беретін несие

Ауыл • Бүгін, 08:30

Бағыты айқын «Respublica»

Партия • Кеше

Ауыл жоқшысы

Отбасы • Кеше

Парасатты полиция

Қоғам • Кеше

Іс көп, судья аз

Құқық • Кеше

Аспалы жолда абайла!

Аймақтар • Кеше

Апатты жағдайдың алдын алды

Төтенше жағдай • Кеше

Тасқынға – тосқын

Аймақтар • Кеше

Сағи жыры

Әдебиет • Кеше

Мәңгіліктің елесі

Әдебиет • Кеше

Ұқсас жаңалықтар