Білім • 05 Ақпан, 2025

1 300 мектеп жаңғыртудан өтеді

82 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев өткен жылы қыркүйекте халық­қа арнаған Жолдауында үш жыл ішінде 1 300 мектепті жаңғыртудан өткізуді тапсырғаны белгілі. Жақында өткен Үкі­мет­тің кеңейтілген отырысында Пре­зидент осы мәселеге арнайы тоқ­талып: «Үкі­мет заманауи мектептер салу­ға қолай­лы жағдай жасап, орта білім беру сала­сына жеке инвестиция тартуы қа­жет», деді. Жыл сайын оқушы саны артып, мектептердегі орын тапшылығы үдеп тұр­ған уақытта бұл бастаманың ма­­ңы­зы жоғары екені анық. Өйткені ес­кір­­ген білім ошақтарын жаңғырту үш ауы­сым­­ды және апатты мектептер мә­се­­ле­­сін шешуге айтарлықтай ықпал етеді.

1 300 мектеп жаңғыртудан өтеді

Суреттерді түсірген – Ерлан ОМАР, «ЕQ»

Оқу-ағарту министрлігінің мәліметін­ше, алдағы үш жыл ішінде еліміздің бар­лық өңірінде 1 231 мектепті жаңарту жос­парланып отыр. Оның 820-сы ауылдық жер­де орналасқан. Мұндай басымдықтың болу себе­бі аталған жоба аясында қала және ауыл мек­теп­тері арасындағы алшақтық азая­ды. Осы орайда «жөндеу жұмыстарының нақты бағдарламасы қандай?» деген заңды сұрақ туындайды.

Енді соны ашып айтайық. Күрделі жөндеу барысында мектептер ең әуелі заманауи пән кабинеттерімен жаб­дық­талып, жиһаздар толы­ғымен жаңарады. Сонымен қатар кітап­ханалар мен асханаларды модер­ни­­за­­ция­лау, қауіпсіздік жүйе­лері­мен жабдықтау жұмыс­тары жүр­гізі­леді. Бұдан бөлек, спорт залдар жаңартылады, тым ескірген болса жаңадан салынады. 2025–2027 жыл­дарға арналған жаңғырту жоспары осындай. Бұл шаралар білім беру мекемелерінің ма­те­риалдық-тех­ни­калық ба­­з­а­­сын жақ­сар­туға, инно­ва­­­циялық технологияларды еркін енгізуге, ең бастысы сапалы білім алуға мүмкіндік беретіні сөзсіз.

Оқу-ағарту вице-министрі Еділ Оспан­ның айтуынша, елімізде кейін­­гі екі жылда 32 апатты және 71 үш ауысым­ды мектептің мәселесі ше­шіл­ген, сондай-ақ өңірлердегі ­200 мек­тепте оқушы орындарының тап­шылығы жойылған. Бұл көр­сет­кіш­тер осы кезеңде жар­­­ты миллион оқу­шыға ар­нал­­ған 422 жаңа мектеп­тің салынуымен байланысты.

чс

«Мектеп инфрақұ­рылы­мын жақ­сар­ту мақсатында 2023–2024 жылдары 464 білім беру ұйымы күрделі жөн­­деуден өтті. Сонымен қатар был­тырғы көктемгі су тас­қы­нынан зар­дап шеккен 35 нысан қалпына кел­ті­рілді. 2039 мектепте 3130 заманауи пән кабинеттері (роботтехника, химия, биология, физика, STEM) жаб­дықталды. Ал енді, алдағы мақ­са­тымызға тоқ­талсақ, әртүр­лі қар­жы­­лан­дыру бағдар­лама­ларын, яғни мем­лекеттік-жекеменшік әріп­тес­тік­ті және демеушілік көмектерді бірік­тіру арқылы мектептерді кешенді жаңғырту жоспарланып отыр. Бұл – Президенттің тапсырмасы. Мұндағы мақсат – елдегі 1231 мектептің оқу каби­нет­терін, асханаларды, спорт алаң­­дарын және кітапханаларды жаңар­ту. Аталған жос­пар тек жөндеу жұ­мыс­тарын ғана емес, мек­тептердің мате­риалдық-тех­өни­калық базасын толық жаңар­­туды да қамтиды. Әсі­ресе­ ауыл мектептерінің дең­гейін көтеруге, олардың мате­риал­дық-техникалық базасын жақсартып, оқушылар үшін қо­лай­лы жағдай жасауға баса назар ау­дарамыз. Өйткені білім беру ұйым­дарының 67 пайызын, яғни 5745 мек­тепті аудандық және ауылдық мектеп­тер құрайды. Солтүстік Қазақстан облы­сының Пете­рфельд ауылындағы мек­тепке жасалған жөндеу жұмы­сы кешенді тәсілдің тиім­ділігін көрсетті. Яғни инвес­тор­лар қаржы құюының нәти­­же­сінде сол ауылдағы мектеп елі­міз­дегі ең заманауи білім беру меке­ме­лерінің біріне айналды», дейді Еділ Сабырұлы.

Жобаны жүзеге асыру үш кезеңнен тұрады. Атап айтсақ, 2025 жылы – 262 мектеп, 2026 жылы – 436 мектеп, 2027 жылы 466 мектеп жаңғыртылмақ. Бұдан бөлек, Жамбыл облысында 2028–2029 жылдары 67 мектеп жаңар­тылады.

Мемлекет басшысы Үкіметтің кеңейтілген отырысында биыл «Жай­лы­ мектеп» ұлт­тық жобасының аяқ­талатынын да айрықша атап өтті. Аталған бағ­дар­лама аясында 2025 жылдың соңы­на дейін 217 заманауи мектеп салу жос­парланған, олар­дың 105-і 2024 жылы бой көтерді. Бұл ұлттық жоба ба­ла­­­лардың тұрғылықты жеріне қара­мастан, зама­науи талаптарға сай, са­па­лы және тегін білім алу мүм­кін­дігін қамтамасыз етуге бағыт­талған. Бас­тама тек жай­лы мектептердің ма­те­­­риал­дық-техникалық базасын жақ­сар­­туды ғана емес, соны­мен қатар бала­­лардың шы­ғармашылық және интел­­­лек­туалдық қабілеттерін да­мы­туға қолайлы орта қа­лып­тас­тыруды көздейді. Қыс­қасы, «жай­лы» деген мек­­­теп­тер­дің жай мектептерден артық­­­шы­лығы көп.

«Жайлы мектептердің ау­ма­ғы типтік мектептерге қа­­ра­­ғанда 15–20 пайызға үлкен болады, ал техникалық жаб­дық­талуы 4 есеге артады. Жаңа мектеп­терде робот­тех­ника кабинеттері, STEM-зерт­хана­лар, хореография залы, коворкинг аймақтары, ойын және ашық ауада жат­тығу алаңдары, сондай-ақ ал­ғашқы әскери дайындық плацы қарас­тырылған. Бас­та­уыш және жоғары сынып оқу­шылары бөлек блок­тарда оқиды. Көптеген орта мек­тептен айырмашылығы, жаңа мектеп­терде 3-4 спорт залы болады. Сонымен қа­тар мектеп аумағында әртүрлі іс-ша­ра мен ұлттық дамыту ойын­да­рын өт­кі­­зуге арналған алаңдар жаса­ла­ды», деп түсіндірді Оқу-ағарту ми­нистр­лігі Инфра­құ­рылымды дамыту депар­та­мен­тінің басқарма басшысы Жайық Мақ­сұтов.

Осы орайда Ахмет Бай­тұр­­сын­ұлының сөзі ойға оралады. «Мектептің жаны – мұғалім. Мұғалім қандай болса, мектеп сондай болмақ». Сондықтан қыруар қаржыға салынған «Жайлы мектепке» педагог те сай болуға тиіс. Вице-министр Еділ Оспанның айтуын­ша, өткен жылы орта буын білім беру ұйымдарының 80 мыңнан астам педагогі тегін біліктілікті арттырудың курстарынан өткен. Соны­мен қатар «Білім беру­де­гі өзгеріс­тердің 1000 көшбасшысы» жо­ба­сы аясында дирек­тор­лар корпусын да­йындау жүр­­гі­зі­луде. Қабылдау ко­мис­­сия­сы­н­ың ұсы­­нуы бойынша кадр резер­віне енгі­зілгендер мемлекеттік білім беру ұйым­дарының директоры лауазымына конкурстық рәсімдерден өтпей тағайындалады. Бүгінгі таңда іріктеу мен оқытудың барлық кезеңдерінен өткен 179 бағ­дарлама қатысушысы ­директор бо­лып тағайындалды. Олар­дың ішінде 20-дан астамы жайлы мектептерді бас­қар­ды.

«Жаңа мектептерде қауіп­сіздік ша­раларын қамтамасыз етуге де ерек­ше назар аударылады. Жедел бас­қару орта­лығына қосылған цифр­лық бей­небақылау, дабыл түй­месі және дыбыстық хабар­лама, есіктер мен блок­тар­ды автоматты түрде құлып­тау, лицензияланған күзет қарас­ты­­рылған. Сондай-ақ ерекше білім бе­ру қажеттіліктері бар балаларға жақ­­сы жағдай жасалғанын да атап өткен жөн. Бұл – логопед, психолог, ин­клюзивті білім беруді қолдау ка­би­неттері мен арнайы техникалық құ­ралдар. Тағы бір айта кетерлігі, мек­­теп­тер аймақтардың климат­тық ерек­­шеліктерін ескере отырып жоба­ланған», дейді вице-министр.