Ресейде рельс шығаратын екі зауыт бар. Оның біріншісі «Еуразия» компаниялар тобының еншісіне кірсе, екіншісі Челябі қаласындағы Мечель зауыты. Бұл екеуі Ресейдің рельс нарығын қамтып отырғанына да ешқандай таласым жоқ. Оның өнімдерінің сапасы да жақсы. Соған қарамастан артықшылықты мен бәрібір Ақтөбе рельс арқалықтары зауытына берген болар едім. Біз үшін оның орны бөлек әрі ешқандай баламасы да жоқ деген еді ол.
Расында да, губернатордың бұл сөзі біздің таң-тамаша қалдырды. Шекаралас аймақ басшысы Ақтөбе рельс арқалық зауытының қандай артықшылығын меңзеп отыр екен деген ойға келдік. Ендігі кезекте біз осы мәселенің астарына ой жүгірткенді жөн көреміз. Алдымен айтарымыз, ресейлік рельстердің ұзындығы 100 метр болса, осы тектес қазақстандық өнім бұдан жиырма сантиметрге ұзын болып шықты. «Ақтөбе рельс арқалықтары зауыты» ЖШС-нің бас директоры Андрей Кузьминның айтуынша, кәсіпорын ең соңғы үлгідегі заманауи технологиялар бойынша қызмет жасайды. Ол газет тілшісіне өздері шығарған өнімдер нарықтағы ең жақсы бәсекеге қабілетті рельстер екеніне ешқандай күмән келтірмейтінін батыл түрде айтып берді. Отандық және шетелдік зертханаларда өткізілген сынақтар нәтижесі оның бұл тұжырымы шындыққа сәйкес екенін дәлелдей түседі.
Аталған зауыт индустрияландырудың алғашқы бесжылдығы аясында елімізде жүзеге асырылған бірегей жоба екені белгілі. Бүгінгі күні зауыт өнімдері экспортқа жол тарта бастады. Бұған қатысты алынған арнайы сертификаттар Ақтөбе рельстері ұлттық және әлемдік стандарттарға сәйкес келетінін көрсетеді. Аталған отандық кәсіпорын Ресейдің мемлекеттік стандарттарына сәйкес келетінін дәлелдейтін сертификаттарға да қол жеткізіпті. Қазіргі кезде рельс арқалықтары зауытына қатысты Қазақстанның сертификаты Кеден одағы аумағы бойынша да іске асады. Мұның өзі зауыт өнімдерінің ауқымын әжептәуір көтеруге септігін тигізіпті. Әрі батыстағы және шығыстағы серіктестері үшін қазақстандық рельстердің сапасына деген сенімді нығайта түсіпті. Ал тұтастай алғанда Ақтөбе рельс арқалықтары зауытының өнімдері «Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясының инвестициялық жобасының қатарына кіреді. Сондықтан да рельстер еліміздің аумағындағы магистральды темір жолдарға күрделі жөндеулер жүргізуге пайдаланылады. Жоғарыда айтып өткеніміздей, ресейлік шенеунік тұспалдаған басты артықшылықтың бірі – мұндағы рельсті қалыптау технологиясының өзгешелігі деуге болады.
Тағы бір көңіл аударар мәселе, үш жыл ішінде мемлекет-жекеменшік әріптестігі аясында тұрғызылған зауыттың жалпы құнының отыз па-йызын құрылтайшылар жарғылық капиталға өздері салған. Ал негізгі жетпіс пайыздық үлес Қазақстанның Даму банкі мен «Сбербанк» қаржы институттарынан несиеге алынған. Бұдан кейінгі кезеңде бірегей өндірістің басы-қасында жүргендер «Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясымен ұзақ мерзімге келісімшарт жасаған екен. Осы бір деректен-ақ оқырмандар Қазақстан нарығына рельсті Ақтөбе рельс арқалықтары зауыты жеткізіп беретініне көздерін жеткізген шығар. Қазіргі кезде өндірістік ұжым толық жобалық қуаттылыққа қол жеткізу үшін еселі еңбек етуде. Бұл өте күрделі үдеріс екені тек өндірісшілердің өздеріне ғана мәлім болса керек-ті. Олар бұл межені алдағы жылдың аяғына қарай алуды ойластырған. Бұл үшін әр күн сайын өндірілетін өнім мөлшерін көтеру шаралары белгіленген. Өткен жылдан бастап Ақтөбе рельс арқалықтары зауытының өнімдері Қазақстан темір жолына қарасты «Алматы-Шу» аралығындағы желілер жобаларына және еліміздегі ірі инвестициялық жобаның бірі «Құрық» портына пайдаланылып келеді.
Түптей келгенде, Ресей зауыттарымен салыстыра қарағанда отандық кәсіпорынның артықшылығы тек қалыптау ісімен әрі оның сапалық қасиетімен шектелмейді. Оның тағы бір өзгешелігі – дифференциялдық термонығайту арқылы рельстің беріктігін күшейту желісі жасалғанында дейді мамандар. Олардың тұжырымдарына сүйенсек, мұның өзі әлемдік рельс өндірісіндегі ең соңғы технология көрінеді. Осы арқылы рельске ең қажетті механикалық сипаттар толықтай беріледі екен. Сондай-ақ, Ақтөбе зауытында қондырғыларды автоматтандыру коэффициенті 98,5 пайыз екені де оның басты бір артықшылығы деуге болады. Мұның мағынасын бейнелі түрде айтар болсақ, бір тетікті басқанда өндірістік желінің бір жағынан шикізат кіреді де, келесі жағынан дайын өнім шығады.
Әрине, мұның өзі өндіріс үдерісіне адам мүлдем араласпайды деген ұғымды білдірмейді. Араласады. Тіпті кез келген сәтте араласа алады. Біз автоматтандыру жүйесін бірінші кезекте ақауларды көп болдырмау және күтпеген, кездейсоқ оқыс жағдайлардың алдын алу үшін құрдық. Қазіргі коэффициенттік жүйе ойдағыдай жұмыс жасап тұр, дейді зауыт директоры, Мемлекет басшысы Н.Ә.Назарбаевтың қолынан «Жылдың ең үздік индустриялық жобасы» аталымы бойынша «Алтын сапа» сыйлығын иеленген Андрей Кузьмин.
Ұзын сөздің қысқасы, Ақтөбе рельс арқалықтары зауытының өнімдеріне ТМД аумағында сұраныс өте жоғары. Қазіргі күні зауытта 800-ге жуық адам еңбек етеді. Мұндағы маман жұмысшылардың 99 пайызы жергілікті адамдар. Тағы бір жағымды жайт, соңғы кезде кәсіпорын басшылығы тарапынан өндіріске икемі мен бейімі бар жастарды жұмысқа алуға басымдық берілген. Әрі олардың біліктілігін көтеру үшін арнайы курстар ұйымдастырылып келеді.
Міне, отандық зауыттың осындай ерекшеліктері мен артықшылықтары туралы айтқанда Орынбор облысының губернаторы Юрий Бергктің қазақстандық зауыт жөніндегі жоғары ой-пікірі текке айтылмағанына тағы бір көз жеткізе түсеміз. Егер темір жолдың рельстен басталатынын ескерсек, Ақтөбе рельс арқалықтары зауытының ел өндірісіндегі орны мен салмағы көз алдымызда тұлғалана түседі.
Темір ҚҰСАЙЫН,
«Егемен Қазақстан»
Суретте: Ақтөбе рельс арқалықтары зауытынан көрініс