«Ғылыми елші» ұғымы көпшілікке таңсық. Бұл – Еуропалық Одақтың ғылыми ынтымақтастық жобасы негізінде қалыптасқан қызмет түрі. Мажарстанда бұл жүйе алғаш 1994 жылы енгізілген. Ал 2020 жылы елдегі ғылыми экожүйені дамыту мақсатында «Ғылыми елшілер» жүйесі құрылды. Ғалымдар мен докторанттар арасында халықаралық байқау жарияланып, оған 1200-ден аса үміткер қатысқан. Сол кезде Назира да бағын сынап, сынға түскен. Нәтижесінде, 37 елден таңдалған ғалымдардың қатарынан табылған.
Бұл жеңіс оның ғылым жолындағы үлкен бетбұрыс болды. Осы арқылы Назира Нұрқожақызы қазақ ғылымын Еуропамен байланыстыруға мүмкіндік алды. Бүгінде ол екінші рет ғылым елшісі ретінде сайланып, Астана халықаралық университетінің, әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің, басқа да отандық оқу орындарының халықаралық ынтымақтастығын нығайтуға күш салып жүр.
Назираның ғылыми зерттеу бағыты қазақ этнографиясы мен антропологиясына негізделген. Нақтырақ айтсақ, «Қазақстандағы аралас некелердің ұлттық құндылықтарға әсері мен мәдени-әлеуметтік бейімделуі» тақырыбын зерттеп келеді.
«Қазақ этнографиясы – терең әрі бай ғылым. Бірақ оны заманауи зерттеу әдістемелерімен толықтыру қажет. Менің мақсатым – еуропалық ғылыми тәсілдерді қазақ ғылымына енгізу. Елімізде ассимиляция мен аккультурация қалай жүріп жатыр, ұлттар арасындағы неке қазақ мәдениетіне қалай ықпал етеді? Осы сұрақтарға нақты ғылыми жауап беру үшін мен еліміздің оңтүстік өңіріндегі аралас некедегі отбасылардың тұрмысын, дәстүрін зерттеп жүрмін. Бұл – жай ғана академиялық зерттеу емес, өз ұлтымды тану жолындағы сапар», дейді ғалым.
Бұл жұмысты толыққанды аяқтау үшін ол елге келіп, сол отбасылармен бірге өмір сүріп, олардың мәдениетін өз көзімен көруді мақсат еткен. Өйткені «Ғылымды тек кітаптан емес, өмірден үйрену керек», дейді ол.
Ғылым жолы – ауыр, ал оны ана ретінде жалғастыру – екі есе қиын. Назира ғылым жолындағы ізденісін арттыру үшін 6 айлық сәбиімен шетелге оқуға кеткен.
«Менің ең басты тірегім – отбасымның қолдауы. Күйеуім мен ата-анам менің ғылым жолындағы қадамымды әрдайым құптайды. Еуропада аналарға өте жақсы жағдай жасалған. Мен оқыған Дебрецен университетінде «Ана мен бала» бөлмесі бар. Бұл жерде аналар баласын күніне төрт сағатқа тегін қалдыра алады, әр балаға арнайы педагог бөлінеді. Бұл уақыт ішінде анасы дәрісіне қатысады. Егер дәріс кешке болса, кейде профессорлардың өзі баланы қолына алып, сабақ өткізеді. Университетте осындай жылы қарым-қатынас қалыптасқан, балалы аналарға ешқандай шектеу қойылмайды. Мен еліміздегі жоғары оқу орындарына «Ана мен бала» бөлмелерін енгізуді ұсынамын. Қазақ ғылымын дамыту үшін әйелдер де толыққанды еңбек етуі керек. Оларға мүмкіндік беріп, жағдай жасау маңызды», дейді жас ана.
Н.Нұрқожақызы Мажарстанға «Болашақ» бағдарламасы арқылы оқуға түскен. «Қазақстан мен Мажарстан арасында мемлекетаралық келісім (Stipendium Hungaricum) бар, бірақ ол шектеулі мамандықтарға ғана беріледі. «Болашақ» бағдарламасы – ғалымдар мен студенттерге арналған ең тиімді мүмкіндіктердің бірі. Мен «Болашақ» түлектерінің отандық ғылымға қосып жатқан үлесін көріп, осы бағдарламаны таңдадым. Бұл – ел ғылымын жаңа деңгейге көтеретін жоба», дейді ол.
Жас ғалым зерттеуін аяқтаған соң, елге қайтып оралуды жоспарлап отыр. Оның ойынша, ғылым дамуы үшін әрбір ғалым алған білімін ел игілігіне жұмсауға тиіс.
«Отанымыз осындай үлкен мүмкіндік берді, енді оны қазақ ғылымына қайтаруым керек. Еуропада алған білімімді елімізге арнаймын. Мен тек университетте емес, жалпы ғылыми даму саласында жұмыс істеуге дайынмын. Отандық ғылымда жүйелі өзгерістер жасауға өз үлесімді қоссам деймін. Қазір еліміз дамушы ел емес, дамыған мемлекеттер қатарына қосылуға бет алды. Бұл жолда ғылым мен білім басты рөл атқарады. Біз өзімізді осы бағытта дамытуымыз керек», дейді зерттеуші.